Inschrijvingen

Hoe inschrijven?

Wil je nog graag inschrijven voor het huidige schooljaar 2023-2024, neem dan contact op met de school om een afspraak te maken.

De inschrijvingen voor het schooljaar 2024-2025 verlopen via een online platform:  Aanmelden : www.naarschoolinregioleuven.be

Wil je graag de aanmeldbrochure, uitgebracht door het stad Leuven, raadplegen dan kan dat hier

Tijdslijn aanmelden en inschrijven voor het schooljaar 2024-2025 van kinderen geboren in 2022 of vroeger

Wanneer aanmelden?

Van dinsdag 27 februari 2024 (9 uur) tot dinsdag 19 maart 2024 (17 uur) kan je je kind aanmelden. Alle kinderen melden in dezelfde periode aan.
Tijdens de aanmeldperiode is het tijdstip waarop je je kind aanmeldt niet van belang. Je kan in die periode dus zonder tijdsdruk aanmelden.
Je krijgt op vrijdag 19 april 2024 een e-mail met daarin het resultaat van je aanmelding.

De school bezorgt jullie, via een inschrijvingstool, de mogelijkheden om een afspraak te maken om fysiek te komen inschrijven. Deze inschrijving dient te gebeuren tussen 22/04/2024 en 13/05/2024

Belangrijk:
- Kijk goed naar de data van aanmelden en meld u aan in deze periode. Eens de periode verlopen is, is aanmelden niet meer mogelijk en kan je enkel een beroep doen op de periode van vrije inschrijvingen indien er na de aanmeldingen nog vrije plaatsen over zijn.
- Tijdens de aanmeldingsperiodes kunt u ook altijd uw gegevens aanpassen.

Wat meebrengen bij een inschrijving?

• de identiteitskaart (of isi+-kaart) van het kind
  • een ander officieel document, dat de identiteit van uw kind aantoont
  • eventueel rapport van de vorige school (lagere school)

Een leerling(e) die in onze school is ingeschreven, blijft ingeschreven voor de duur van zijn/haar schoolloopbaan in de kleuter- en de lagere school, tenzij de ouders een andere schoolkeuze maken of dat de ouders zich niet akkoord verklaren met het pedagogisch project en het schoolreglement.

Instapdagen, onthaaldagen en kijkdagen voor inschrijvingen 2024 - 2025

Instapdagen

De instapdag is de dag waarop een kleuter die nog geen drie jaar is voor het eerst naar school mag komen. Er zijn in een schooljaar verschillende instapdagen:

• De eerste schooldag van september.
  • De eerste schooldag na de herfstvakantie.
  • De eerste schooldag na de kerstvakantie.
  • Op 1 februari.
  • De eerste schooldag na de krokusvakantie.
  • De eerste schooldag na de paasvakantie.
  • De eerste schooldag na het verlengde hemelvaartweekend.

Een kleuter moet 2 jaar en 6 maanden zijn of worden op de instapdag om voor de eerste keer naar school te mogen komen.
Moest je kleuter door omstandigheden toch niet naar school kunnen komen op zij/haar instapdag, dan mag het op eender welke dag na de instapdag starten.
Een kleuter die reeds drie jaar is, mag op elke dag starten in de school.

Wil je voor jouw kleuter de instapdag weten, dan kan je deze datum via de onderstaande link berekenen: http://onderwijs.vlaanderen.be/bereken-de-instapdatum-voor-je-kleuter

Onthaaldagen

Enkele keren per schooljaar organiseren wij een onthaalmoment waarop de ouder(s) samen met hun peuter kunnen kennismaken met de juf. Ouders en hun kind zijn tijdens deze onthaaldagen welkom tussen 15u30 en 16u15.
De instappers van het schooljaar 2023-2024 mogen een kijkje komen nemen in hun toekomstige klas in de week voor de vakantie waarna ze op school zullen starten. De klasleerkracht stuurt jullie hiervoor dan nog een uitnodiging via mail. Wees heel welkom!

Kijkdagen voor nieuwe inschrijvingen voor schooljaar 2024 - 2025

Wil je je kind inschrijven in één van onze scholen en heb je nog vragen na het bekijken van onze filmpjes? Kom dan zeker eens langs op 1 van onze kijkdagen die door alle Leuvense scholen aangeboden worden:

• Woensdag 31 januari 2024 van 9 uur tot 12 uur
  • Donderdag 22 februari 2024 van 14 uur tot 17u30

Je hoeft je op voorhand niet in te schrijven om deel te nemen aan de kijkdagen. Kom gerust langs wanneer het je past. Wij organiseren doorlopend rondleidingen tijdens deze momenten.
Lukt het je toch echt niet om tijdens 1 van deze momenten op bezoek te komen? Neem dan zeker contact met ons op. We bekijken graag samen met jou wat mogelijk is op een ander moment.

Onze school in beeld

Ben je op zoek naar een nieuwe school? Met deze filmpjes willen we jullie alvast meenemen doorheen onze school.
Heb je nog vragen? Neem dan zeker contact op met ons 016/26 03 63.

Capaciteit

De 'capaciteit' van een school is het maximum aantal leerlingen dat een school kan toelaten voor een bepaald schooljaar. We zijn wettelijk verplicht een aantal te plaatsen op de capaciteit van elk van onze scholen.

Onze capaciteiten zien er als volgt uit :

Kleuterschool Abdijschool :

• Instapklas : 46 leerlingen
  • 1ste kleuterklas : 46 leerlingen
  • 2de kleuterklas : 46 leerlingen
  • 3de kleuterklas : 46 leerlingen

Kleuterschool Wijkschool Liemingen :

• Instapklas : 23 leerlingen
  • 1ste kleuterklas : 23 leerlingen
  • 2de kleuterklas : 23 leerlingen
  • 3de kleuterklas : 23 leerlingen

Lagere school:

• 1ste leerjaar : 69 leerlingen
  • 2de leerjaar : 69 leerlingen
  • 3de leerjaar : 69 leerlingen
  • 4de leerjaar : 69 leerlingen
  • 5de leerjaar : 69 leerlingen
  • 6de leerjaar : 69 leerlingen

Wil je weten hoeveel plaatsen er momenteel nog beschikbaar zijn bij ons op school? Neem dan een kijkje op www.naarschoolinvlaanderen.be

Indien het leerjaar volzet is, raden wij je aan om uw kind toch aan te melden op de wachtlijst. Moesten er plaatsen vrij komen, dan nemen we contact met jou op.

Schoolbrochure
Algemene voorwaarden

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}